De ansatte er de viktigste selgerne for bedriftens produkter og tjenester – uansett om de jobber med salg eller ikke. Alle som har med kunder eller potensielle kunder å gjøre har en unik mulighet til å påvirke inntrykket som gis.
De ansatte er de viktigste selgerne for bedriftens produkter og tjenester – uansett om de jobber med salg eller ikke. Alle som har med kunder eller potensielle kunder å gjøre har en unik mulighet til å påvirke inntrykket som gis.
16. oktober i år fotograferte jeg 48 personer på én dag i forbindelse med SBN 2018 - SAP User Conference på X Meeting Point på Hellerudsletta. Det er 4. gang jeg er med på SBN-konferansen, og det er alltid like morsomt.
Følger du med på hvem som ser på LinkedIn-profilen din? Sannsynligheten er stor for at du har dukket opp i ulike søk den siste tiden. Kanskje er det noen som søker etter akkurat det du kan? Eller det er noen som ønsker å utvide sitt profesjonelle nettverk? Kanskje en tidligere kollega eller studiekamerat? Hva skjedde? Tok de kontakt – eller ikke?
Når vi møtes i studio, bruker jeg flere forskjellige teknikker for å hjelpe deg til å se best mulig ut og signalisere det du ønsker. Jeg ønsker at du skal se selvsikker ut, men samtidig være en som kunder, arbeidsgivere og andre ønsker å ta kontakt med.
Det er mange faktorer som må klaffe når du skal få til et fantastisk profilbilde: Klær, lyssetting, hår, sminke, vinkel, posering osv. Den aller viktigste faktoren er imidlertid personens uttrykk – ingen tvil!
Konkurransen på arbeidsmarkedet blir bare tøffere og tøffere. Bruker du et profesjonelt profilbilde på LinkedIn, Twitter og andre steder der du kommuniserer vil du fremstå som mer seriøs og en som tar på alvor hvordan hun eller han fremstår.
18. desember ble jeg endelig akseptert som Associate (partner) i den amerikanske fotografen Peter Hurley's Headshot Crew. Dette er en internasjonal gruppe med over 10.000 fotografer som spesialiserer seg på headshots og annen portrettfotografering.
Det er mange faktorer som avgjør suksess i sosiale medier. En av de viktigste er profilbildet. Et profesjonelt profilbilde (headshot) må vise deg fra din beste side, og som du vet har du ikke mange sekundene på å gjøre et godt førsteinntrykk.
Her er bildet jeg vant Headshot of the Week med denne gangen:
Headshot Crew har en ukentlig konkurranse for sine medlemmer, kalt "Headshot of the Week". Her konkurrerer medlemmene om det beste profilbildet og vinneren plukkes av Headshot-fotograf Peter Hurley.